• Spotkania z Panią Kleks w klasie IV c

            Podczas ostatnich zajęć języka polskiego uczniowie klasy 4c spotykali się z panią Kleks, która próbowała stworzyć choć namiastkę świata z baśni o AKADEMII PANA KLEKSA.  I tak kolejno przemierzaliśmy przez różnorodne działania pełne mocy i magii, by poczuć to, iż nasza kreatywność jest bardzo ważna. Kolorowe jadalne szkiełka oraz pastylki na porost włosów to tylko wstęp do przygody, która wybuchła całą paletą barw, kiedy uczestnicy zajęć wydrapywali szczegóły związane z lekturą lub tworzyli postać szpaka Mateusza z guzików. Guzikologia przeniosła się nawet na kuchenne rewolucje z panią Kleks, bo niektórzy „wyprodukowali" jadalne guziki i to w różnych smakach. Powstały wtedy też słodkie podobizny pana Kleksa.

            A na koniec....pani Kleks zniknęła, na krześle pozostały guzik i list. Gdzie jest teraz? To już wie tylko magiczne oko pana Kleksa. Natomiast uczniowie nauczyli się redagować listy, bo przecież musieli odpowiedzieć swojej nauczycielce.

            Zachęcamy do oglądnięcia fotorelacji z tych kilku niezwykle ciekawych zajęć, kiedy to WSZYSCY postawiliśmy na kreatywność.

                                   Małgorzata Błażejewska-Koguciuk

          • Wycieczka do Chwalimierza

            26 września klasy drugie wzięły udział w wycieczce do Chwalimierza. Dzieci pojechały zebrać zasiane przez siebie i zasadzone wiosną warzywa. Brały udział w kopaniu i zbieraniu ziemniaków, kiszeniu kapusty oraz wykonały piękne wiewiórki z wykorzystaniem różnorodnych ziarenek. Czas spędzony w kontakcie z naturą i zwierzętami gospodarskimi zakończony został wspólnym ogniskiem z pieczonymi ziemniakami. To była ciekawa lekcja przyrody. 
            Irena Piątek 

          • Mobilne strefy ciszy

            Na niezwykle interesujący pomysł wpadła polska nauczycielka, edukatorka i tutorka, pani Wioletta Matusiak z Cieszyna, która stworzyła filcowe kokony ciszy. Te niepozorne „budki" stały się magiczną oazą dla uczniów, a cały projekt odbił się szerokim echem. Mobilne budki ciszy to element programu „BALANCE PLACE, czyli strefy ciszy w każdej szkole".

            Kokony z filcu  w formie dyni i fasoli to odpowiedź na stale rosnący poziom stresu wśród uczniów, który wywoływany jest między innymi przez nadmierny hałas. Jest to też idealne rozwiązanie dla młodych uczniów, którzy potrzebują wyciszyć się lub zregenerować się przed lub po egzaminie. Widok dziecka w takim kokonie ciszy to sygnał dla jego kolegów i koleżanek – wiedzą wówczas, że uczeń ma gorszy moment, potrzebuje ciszy, zrozumienia, spokoju, ale również i wsparcia ze strony bliskich mu osób.

            Dla naszych uczniów dwa kokony uszyła Pani Ewelina Woźniczka (właścicielka firmy Szewel) na prośbę opiekuna SU, Pani Małgorzaty Błażejewskiej-Koguciuk. 

            Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców za zakup tych ciekawych kokonów. Mamy nadzieję, że będą wykorzystywane i sprawdzą się wyśmienicie.

            M.B.K.

          • Zawody przełajowe

            Dnia 30.09 na stadionie w Kątach Wrocławskich odbyły się gminne Sztafetowe Biegi Przełajowe.Nasi uczniowie występowali w dwóch kategoriach: 

            Igrzyska Dzieci (klasy 4-6) - dziewczyny 6x800 metrów 
            Igrzyska Młodzieży Szkolnej (klasy 7-8)- chłopcy 6x1200 metrów

            Reprezentanci naszej szkoły zdobyli: 

            III miejsce w klasyfikacji dziewcząt

            II miejsce w klasyfikacji chłopcówNaszą szkołę reprezentowali:

            1.Iga Mader
            2.Lilianna Sławińska

            3.Hanna Samborska
            4.Kaja Szczyglewska
            5.Joanna Głowia
            6.Katarzyna Burda


            1.Dominik Stasiak
            2.Mikołaj Głowiak
            3.Hubert Krawecki
            4.Mateusz Węglarz
            5.Aleksander Kuźnik

            6.Dominik Garwol
            Naszym uczniom należą się wielkie brawa za determinację, wolę walki oraz wysokie miejsca.
            Opiekun: Adam Bońkowski

          • Dzień Chłopaka w VI c

            Dnia 27.09.2024 w piątek pod domkiem Sołtysa klasa 6c wraz z wychowawcą oraz rodzicami świętowała dzień chłopaka. Tego dnia rodzice zorganizowali ognisko oraz pyszny poczęstunek. Był to świetny czas na integrację, rozmowę oraz wspólną zabawę. Po poczęstunku Pan Adam przeprowadził przeciąganie liny rodzice kontra ich dzieci oraz skakanie w workach. 
            "Bardzo dziękuje rodzicom i uczniom za przybycie oraz świetną organizację tego dnia. Mam świetnych rodziców oraz uczniów, a niech te zdjęcia będą tylko namiastką tego jak super spędziliśmy ten wieczór" - mówił Adam Bońkowski

          • Zbiórka dla Powodzian

            19.09- 27.09

            ZBIÓRKA DLA POWODZIAN❤️

            Drogie zuchy, harcerze i przyjaciele ,uczniowie, Rodzice

            Wszyscy wiemy co dzieje się obecnie w naszym kraju i niedaleko nas.

            Jako szkoła i przedszkole włączamy się w pomoc organizując zbiórkę najpotrzebniejszych produktów wraz z harcerzami.

            Proszę aby każdy z Naszego środowiska w dniach 19-27.09 

            przyniósł do szkoły  w Sadkowie oraz do budynku przedszkola w godzinach 8:00 - 15:00 coś czym może sie podzielić z innymi !

            Wspierajmy razem tych, którzy najbardziej potrzebują pomocy! 

            Organizujemy akcję zbiórki darów dla osób dotkniętych powodzią. 

            Czekamy głównie na artykuły pierwszej potrzeby i pierwszej pomocy:

            - ręczniki papierowe

            - gąbki do mycia naczyń

            - karimaty

            - śpiwory

            - koce

            - koce termiczne

            - komplety pościeli

            - taśma klejąca i taśma samoprzylepna

            - latarki

            - baterie alkaliczne AA/AAA

            - świeczki długo palne

            - powerbanki i ładowarki uniwersalne

            - woda mineralna

             Artykuły sanitarne:

            - mydło naturalne

            - żel pod prysznic

            - proszek do prania

            - szampony                                         

            - pasta do zębów

            - szczoteczka do zębów

            - papier toaletowy

            - chusteczki wilgotne

            - pampersy dla dzieci

            Zwracajcie się z prośbą o pomoc do swoich bliskich, sąsiadów, znajomych.    Nigdy nie wiadomo czy to nie MY będziemy potrzebować pomocy.

            Szkolne Koło Wolontariatu 

            KOORDYNATOR:MAGDA KAWULAK

          • Otwarcie szkół- transport

            Szanowni Państwo,
            wiadomość od pana Roberta Otczyka – kierownik wydziału transportu UMiG w sprawie dowozu dzieci do szkół.

            "W załączeniu przesyłam rozkłady jazdy dwóch linii zastępczych: P1, P2, które powinny umożliwić większości dzieci naszej gminy dotrzeć do szkoły

            Bez transportu do szkoły pozostaną dzieci z:  Samotwór, Bogdaszowice do szkoły w Smolcu / Jaszkotle.

            Utrudnienia mogą nastąpić na linii nr 75 dla dzieci z Sokolnik na tej linii możliwe będą również opóźnienia

            Pozostałe miejscowości mają zapewniony transport niestety z pewnymi niedogodnościami.

            Dla dzieci z Bogdaszowic jadących do Małkowic zaplanowano przesiadkę w Kątach SP nr 1. 

            na dowozie: P2 6:25 do P1 6:58

            na powrotach P1 12:32 do P2 12:39

            oraz P1 15:05 do P2 15:14

            Proszę, żeby te przesiadki zostały objęte również nadzorem nauczyciela z SP 1 na czas oczekiwania dzieci na drugi autobus.

            Proszę o publikacje rozkładów pod informacją o otwarciu szkół.
            linia_P1.pdf

            linia_P2.pdf

          • Londyn dzień 5, podsumowanie

            Dzień 5 klasowej wycieczki 8b do Londynu był poświęcony przyrodzie i podsumowaniom. 

            Zwiedziliśmy dzielnice: Luksusowe Kensington, Kolorowe Nothing Hill, znane z misia Padington, pełne zabytków  Westminster, busy City, nowoczesne Canary Wartf, zielone Greenwich i egzotyczne Soho.

            Byliśmy: na London Eye, w Madam Tussaud, British Museum, Natural History Museum, National Gallery, Harrodsie i Studiu Warmer Bros.

            Widzieliśmy: Big Bena, Opactwo Westminster, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Tower of London, Tower Bridge, południk 0 stopni- dzielący ziemię na półkole wschodnią i zachonią, Albert Hall, Albert Memorial, Kensington Palace, Trafalgar Square, Piccadilly Circus, China Town, Monument, niezliczone: pomniki, budki telefoniczne i piętrowe autobusy oraz konie, owce, wiewiorki, ptaki w tym żurawia i pawia.

            Spacerowaliśmy w pięciu przepięknych parkach: Hyde Park, Kensington Park, Holland Park, St. James's Park i Greenwich Park.

            Podróżowaliśmy: samolotami, autokarami, piętrowymi autobusami i metrem.

            Karmiliśmy: kaczki, gołębie, ryby i naszą absolutną miłość- wiewiorki.

            Wracami zmęczeni, ale zadowoleni i bogaci o nowe doświadczenia.

            Ps. Absolutnie każdy uczeń sam zamawiał sobie jedzenie w lokalnych restauracjach, kupował jedzenie i wykonywał zadania jezykowe.

          • Magiczny Londyn dzień 4

            Dzień czwarty dla uczniów 8b to zdecydowanie Magiczny Londyn. Zaczynając od magi kolorowej dzielnicy Nothing Hill, przez pełne niesamowitych przyrodniczych eksponatów (takich jak, np. kudłaty kamień) Muzeum Historii Naturalnej,  po magiczne studio Worner Bros i sceny prosto z Harrego Potter. Dziś wszystko robiło wrażenie. 

          • Nieoczywisty Londyn dzień 3

            Dzień trzeci w Londynie był pod znakiem nieoczywistości. Bo czy ktoś spodziewa się zobaczyć owce tuż obok nowoczesnych wieżowców. Przedostać się na drugą stronę rzeki nie po moście a tunelem. Albo stanąć jednocześnie na Wschodzie i Zachodzie naszego pięknego globu. Dziś takie wspaniałe nieoczywiste zakątki uczniowie 8b odkryli w Londynie.

          • Londyn dzień 2

            Dzień drugi Londyńskiej przygody był pod znakiem Must Have. 8b odwiedziła dziś wszystkie obowiązkowe atrakcje Londynu w tym: Buckingham Pałace, Westminster, Big Ben, London Eye, Tower Bridge, Tower of London,  British Museum, China Town. Uczniowie zachwycili się Double Decker Busami dlatego odstawiliśmy metro i gdzie tylko się dało wskakiwaliśmy na pienterko i mknęliśmy ulicami stolicy Anglii.